quinta-feira, 22 de novembro de 2012

Infanoj Ludoj: Afrikaj Influoj

Infanaj Ludoj: Afrikaj Influoj

Infanoj Ludoj: Al Dark InfluoLa pozicio adoptita en la libro Nina Rodrigues PlaygroundTizuko de M. Kishimoto indikas la malfacilaĵo de preciziganta laDetalaj kontribuo de ĉiu elemento en etna folkloroBrazila ekde nigruloj primitiva miksitala ĉiutaga vivo de la kolonia periodo, la mueliloj enplantejoj, en minejoj, en la verko de la marbordaj urboj,kompliki la disiĝo de kiu estas specifa loĝantaroAfrikaj kaj liaj adaptoj.Koncerne ludoj kaj ludiloj Afrika ĈambroKrab en Superstiĉoj kaj Kutimoj (1958, p. 50-57)pretendoj al esti malfacila al detekti ilin per familiaridad deludiloj de nigruloj antaŭ la dek-naŭa jarcento. Kuncentoj da jaroj de kontakto kun eŭropanoj, la knaboAfriko suferis la influo de Parizo kaj Londono. Kromplu, ne estas aktuala en ajna universala ludilojkulturo kaj socia situacio kiel pilkoj, malgrandaj brakojsimuli ĉaso kaj fiŝkaptado, imitante bestojn ostoj,rado dancoj, brutojn kaj birdoj, insektojalligita kaj devigis movi sin, rasoj, batalokorpo, kalkanoj alteco, distanco, ktp., kiu ŝajnasLaŭ la aŭtoro, ĉeesti ekde tempo inmemorialen ĉiuj landoj.Loĝado Nigraj. Rugendas, BMSP.La granda demando estas ĉu la folclorista infanojAfrika deksesa jarcento, alportis al Brazilo, kunesklavojn kun patrinoj, ili devis ripeti mediola ŝercoj de la nigra kontinento, aŭ akceptita kajadoptis la lokaj, spertis la aliaj infanoj. Surkompreni Krab, rapide akceptis la afrika knaboluda medio kiu lin permesis. Servis ĉe materialoplej proksima kaj ludis eble savi teknikoAfrika aŭ adopti loka.Inter la ludiloj enketitaj de Krab, estasShotgun banano tigo. Preparas por ĝi,nur fari serion de incisiones en la tigo de banano,lasante skombroj kaptita ĉe la bazo. Kiam levantecxiuj tiuj pecoj, atingitaj de vergo, kaj pasante lamanon laŭlonge de la bastono, kaŭzante ilin fali, ili faligis unubrue kaj unuto, imitante la ŝoton ĉasfusilo. Ĉe laludoj de milito, la ĉasfusilo estis bananola preferata armiloj de sia patrina avo, naskiĝis1825.Multaj ludoj kiuj estas enhavita en nia kolekto estas identigitajRifuĝo en la nigra influo, kiel en la regionoj de la cikloSukero, de la verkoj de aŭtoroj kiel: GilbertoFreyre, en Domo-Grande & Senzala, portretas la vivon deinĝenieco; José Lins do Rego, kiu revenas al la infanaĝostreko de inĝenieco, la romano Knabo inĝenieco; JozefoVerissimo, kiu laboras en La Nacia Edukado (1906), punktojla influo de sklaveco en la infanludoBrazilano, Arturo Ramos, en Folkloro Nigra en Brazilo(1954), pruvas la ĉeeston de folkloro fontoAfrika rakontoj kaj kantoj eternigita de nigra patrinopafas apud majstroj de kapablecon, kaj WaldiceHaveno Mendonça, kiu en Paraíba en Black and White (1976),registras la ĉeesto de nigraj en Nordorienta Brazilo.Tre komuna kutimo en grandaj domoj estisdisponebla al la Sinhozinho, unu aŭ pli infanoj(Filoj de sklavoj, de la sama sekso kaj aĝoaproksima) kiel Playmates.Laŭ Gilberto Freyre kaj Jozefo Verissimo, tiuj infanoj,ni ludas la blankaj infanoj, ludis lafunkcio prenas brue, skalo reproduktoplej malgranda potenco rilatoj en sistemosklaveco. La knabo portis blankan knabo kielsklavo en lia ludo.Diras Freyre (1963, p. 378): Lia devoj estis tiuj deprestadio perdanto-bongusta, manipulitaj al volo de Massa;firme, manhandled kaj judiado kiel ĉiuj polvoVidis interne, vidis polvo kaj tukon kielJudas de Sankta Sabato, kaj ne kiel karnoblanka knaboj.Jozefo Verissimo skribas (1906, p. 47): Ne estis domo, en kiuNe ekzistas unu aŭ pli urchins, unu aŭ pli curumins,viktimoj konsekrita al la kapricoj de Massa. Ĉu vi laĉevalo, prenas la bato, amikoj, kompanoj,kreis.En infanaĝo la knabo inĝenieco de multaj ŝercojludajn temoj elstaris de la ĉiutagatagoj de sklaveco, patriarkeco kaj malĝentila sistemotransporti. Inter ili, la plej komuna estis tiu, en kiula knabo utilis kiel rimedo de transporto, stimulantesimbola por la blanka knabo ŝercon.En la priskribo de Gilberto Freyre (1963, p. 47): ... bonaLudilo Infanoj inĝenieco de yore: montoĉevalo en ŝafoj, sed en la foresto de ŝafoj: brats.En ludo, ofte kruda, la idoj deplantadores, ĉiuj infanoj estis por:Bovoj estis aŭto estis rajdanta ĉevaloj estis bestojde almajarras, portilojn estis azenoj kaj ŝarĝoj la plejpeza. Sed plejparte, ĉevaloj aŭto. Eĉ hodiaŭ,almenaŭ en kamparaj areoj invaditaj de aŭto, kiemalnova muelejo kuri de koncertoj ĉe massapé molainter la kanoj, blankaj knaboj ludas aŭtoĉevalo kun kapridon kaj eĉ molequinhas folioj amasservi kiel doblete. Kordo servas kiel brido, oniguayaba branĉo vipo.La praktiko de ĉevalo rajdante brat en la ludo Peánbruligis ankaŭ reflektas la situacion de superregadoblanka sur nigra, pro tio konsistas en imitantebati la dorso de la nigra vipo punitaj.Ĝis nun, inter multnombraj ludoj tra la sudoriento kajNordoriento, regionoj kiuj elstaris por sukerkano plantado kajuzo de sklavoj, la infano konfitas kulturoŝerco kun la nomoj: vipo, vipobruligitaj, bruligis zonon, cipozinho bruligis varmegamunity kaj varma kaj malvarma.Freyre ankaŭ konsideras ludoj kiel ŝpinita, kite kajtweak, tipa de la periodo de perforto muelilosukero:Eĉ en la ludo supre kaj Cram ludiloPapago trovis vojon por esprimi sin sadismo infanojla granda domoj kaj palacoj de la epoko de sklaveco,tra la praktikoj de akra infano krueleco, kajankoraŭ aktuala en la Nordo, "kolizias Chipping" aŭ"Manĝu ĉe la papago" la alia; papago estas fremdadetruita per la blato, tio estas: glason glito aŭ fragmentobotelo, kaŝita en tuko strioj vosto.Tamen, tiaj praktikoj estas tutmonda, kaj sendepende demekanismo de subpremado triumfi en la muelilo. Ĝis nuninfanoj ĉirkaŭ la mondo uzas la samajn sistemojn,konsideris formoj de konkura ludo kiel supropapago.Alia ludo menciita estas la pinĉaĵon, multe estimita deBrazila filoj de la dekoka kaj deknaŭa jarcentoj. Freyre (1963, p.408) reproduktas la versoj de la populara ŝerco konsiderisen la epoko:Unu, du angolinhasBieno piedon en pampolinhaLa knabo faras tiu ludo?Faras la ludon Kapono.La gelding, semicapão,Vi vidas, ke dudek estasKaj via kolekto GuthrieEn mano spooningKe vai pinĉaĵon.La ludo konsistas pinching personoj implikitajkiam ĝi atingas la "tie iras pinĉaĵon." La servistoj havisforta timo pinching, dum pinchingdatumoj por blankaj infanoj estis dolora. Sed la plej grandasuferado rezervita por la lasta al esti atingita perfrazo. Ĉi tio estis kaptis per tuta infanoj kiuj batiskun li sur la planko, kantante kun sia tuta forto:Estas reno-FON-FON,Estas reno-FON-FON.Piedo pestle,Sekigitaj viando kaj faboj.Simila al ĉi tio, Freyre citas belilisco ke idonpromenas tra la trinkejo dudek kvin. La ludo komencas kunpinĉi fini kun kukoj en la manoj de la infanomalpli inteligentaj.La ludo, identigitaj de Freyre, en tempoj de inĝenieco,kiel belilisco, restas aktuala en infanaj kulturoBrazila kun jenaj nomoj: pinicainho(Alagoas, 1952); pinicadinho (Pernambuko, antaŭ 1959);hakilo log (Ceará, antaŭ 1966), unu, duangulinhas, raŭpo tiras, balailon kaj balailon belilisco (Rio-de-Januaro, 1955); beliscador (São Paulo, antaŭ 1948);pintalainha (Minas Gerais, antaŭ 1953 kaj Sergipe, 1986);angolinha (São Paulo, antaŭ 1921) kaj aliaj kiel piedo-depilãokaj belilisco.Estas multaj variantoj de la ludo engaĝante pinchingmanoj, piedoj kaj oreloj.Pli detalajn informojn pri la evoluo deĉiu el tiuj variantoj de la ludo tiel kiel la Niploko kaj tempo en kiu estas praktikata, povas esti vidata enkolekto de tradiciaj infanaj ludoj LabLudiloj kaj Pedagogia Fakultato de MaterialojEdukado, Universitato de San-Paŭlo.Alia ŝerco, tipa de infanoj, specialetendaro loĝantoj kaj sugestas, ke misuzo estas lakutimo de mortigi birdojn.Tiurilate diras Rego (1969, p. 17):Arribaças nomata turtojn sertanejas malsuprenirantan,korbatojn de sekeco, al la marbordo. Ili venis sur kiel gangnubo, tre alta super ili, rigardis el putoakvo por la sidejo de liaj tagoj krucoj. Kaj, kiamekvidis, estis surteriĝo en la svarmo kajoscurecimiento la blanka sablo de la rivero. Ni faris lakasxigxas en koko en la mano, por la masakro. Kaj la sidejo deturtojn malriĉa estis tia, ke ili eĉ donis por niamotivoj. Ni mortigis la cacetada, kvazaŭ ili ne havisflugilojn por flugi. La sekeco manĝis ilin la natura instinktodefendo.Similaj atesto aperas en priskriboj de Freyre(1963, p. 411th):... Tie la knabo estas kruela persekutanto de la senkulpabirdetoj, nestoj spioni ilin kaj ne povas kunclavina, jam havas Gabos de Singulara escupeteiro. Desd'osmola jaroj avesam la kredoj de la sango,mortigante kaj krueleco, ĉar per prenante la amuzapreni la vivon de bestoj kiuj ne ofendi antaŭ niĝoju, kaj konkurencas por laŭdi la verkoj de la kreinto, ne estasen mia humila opinio formo por la barbareco kajtosquedad.La gusto por perfortaj ludoj ne ŝajnas esti limigita alla periodo de sklaveco. En ĉiuj partoj de la mondo,Infanoj ŝatas pinching, mordantan, tirante haroj kajorelojn antaux aliaj. Ne rimarki la doloro de bestoj,la birdo mortas aŭ amiko kiu suferas deperforto de la ludo, ne sciante se meti en la pozicio deEstas aliaj faktoroj kiuj povas kontribui al pliigoperforto.Eĉ inter ludoj de ludajn pro kiu elstaras elĉiutaga vivo de la tempo, estas ke dividita deMissy kaj la nigra knabino. La temo de la ludorivoluas ĉirkaŭ faktoj reprezentantaj la ĉiutagaVivo lertecon: la sinjorino en rakonti kreita,pupoj ludas la filinoj, nigraj knabinoj kielservantojn, kiuj obeas la ordonojn de la malgranda mastrino. Tiel,nutraĵo, vestaĵoj, partioj, malsanoj, traktadojkuracistino, vojaĝoj, vizito al aliaj aparatoj, ĉiuj servis kieltemo por la ludo simbola de blankaj knabinoj kiujreprezentitaj, ĉiam, la blanka familio regis ĉion.Neniam la escravinha ludis la rolon de restu-at-homehavanta la povon en liaj manoj. Ili estis ĉiam kreita,servantojn, plorantoj. Kiel Krab (1958, p. 56),vivas per anticipante la submetiĝis papero, reflektante lasuperregado de blanka super nigra.Tamen, en libera situacioj trans la kontrolo de sinháskaj nigraj infanoj iris havi alian kriterion: estis lakapablecon en la ludo kiu determinis la potenco. Tiojam aperis en priskriboj de José Lins do Rego(1969, p. 56), kiu diras:La interesa afero estis ke ni, de Casa Grande, iradismalantaŭ la infanoj. Ili veturis eĉ sendisen ĉiuj niaj ludoj, ĉar ili sciis naĝikiel fiŝoj, rajdis ĉevalojn ĉiuokaze, mortigisBirdoj Bodoque, banita en ĉiuj horoj kajPor ne petis eliri al kie ili volis. ĈiujĈu ili scias pli bone ol ni, delasante papagoludi supro, bruna ludo. Nur ne povis legi. SedTiu, por ni, ne aspektas kiel multe.Ni volis vivi malfiksas kun lia piedo kaj la kapo entempo sinjoroj de libereco kiu la infanoj ĝuis laĉiuj horoj. Kaj ili kelkfoje trouzis tiun povon, lafascino efektivigeblaj. Ili petis al ni sxtelus aĵojgranda domo por ili: oranĝoj, sapotis, pecoj de fromaĝo.Komercis ni siajn slingshots kaj iliaj suproj devaroj kiuj volas ŝteli la manĝprovizejo.Tra ĉi tiu raporto, ni povas vidi kiel ĝi disvolvis lagvidantaro tra liberaj ludoj kiuj postulas la kapablonmotoro. Malsperta ĉe ludi ligna ŝpinita suproBruna turnis la ludanto sur la ĉefo, admiris kajsekvis. En la ludo de motoro lertecojn, diferencoj ensociaj klasoj faciligataj kaj eksteraj rilatoj dedominador kaj regis, la nuna socia kunteksto, estisanstataŭita de la reguloj de la ludo: ene Casagrande,la infanoj, la figuro de servistoj obeisblanka infanoj ĉar la temo de simbola ludoĉiam reflektas la ĉiutaga bildoj kaj valorojdonoj; situacioj libera, el kontrolo kaj sinhásnigra, riveroj, ĉasante la birdo en ludoj suprojkaj slingshots, estis la infanoj kiuj ŝajnis havi la povon.Per sia lerteco kaj ĝojon ne nur komandis laŝercoj kiel sugestis novajn aventurojn. Kiam laromps estis perceptita de sinhás, estisinfanoj, kiuj portis la plej malbona.Inter la ludoj kiuj ŝprucis en la sistemopatriarkeco kaj sklaveco, estas multaj ludojSimbola kies centra temo okazaĵoj,valoroj de tiu tempo. Ludante la bandito kaj portita-kaproEstas ekzemploj de ĉi naturo.José Lins do Rego (1969, p. Jarcento) havas kiel ludi enkomencante de la jarcento, la plantejo de sia avo, bandito,havi kiel ĝia imaginara karaktero infana figuroAntônio Silvino, la bandito, kiu, dum dudek jaroj,regis en la Nordoriento.Ni devas klarigi ke la historio de la vojrabistoj en la Nordorientoestas proksime rilatanta al la socia historio depatriarkeco, regiono regita de la povo demastro kiu subpremis la popolon. Kontraŭtia potenco, venis la malpermeso kiu, stariĝante kontraŭaŭtoritatismo de mastroj, organizita trupojkaj ili faris siajn proprajn leĝojn en la backcountry. Armitaj kaj ekipitaj,komencis diskonigi teruro tra la Nordoriento.La influo de la rakontoj de banditoj estis reflektita enfekunda imagopovo de infanoj de la aĝo de la plantejo kajlia ludo. La bildo havis debandito, heroo esti emulados, malkaŝiĝis enmemoroj de la knabo sprito:La nomo de la bandito estis sufiĉa por ŝanĝi la tono dekonversacion.Ŝi parolis al li mallaŭte, flustre, kvazaŭ la ventopovus preni vortojn. Por infanoj, la ĉeesto deAntônio Silvino estis kiel tiu de reĝo de niarakontojn, ni markis vizito. Unu el niajplej ŝatataj ludiloj estis ĝis ŝajnigi bandode banditoj kun glavoj kaj bastonoj ligna sur la ŝultro, kajla plej forta el niaj faras estas Antônio Silvino(Rego, 1969, p. 18).Alia temo ludajn naskiĝis en la tempoj deinĝenieco estas la ferdeko-kapro. Niceas (1986, p 60). PriskribasKvazaŭ ludante en la Nordoriento, la areo la plej prestiĝade kano sukero. La kovrilo kapron estis ludo luditanur por blankaj infanoj, filoj aŭ nevoj de s-rokapablecon, kiu armitaj unu kapro-kapuĉo, iaSegcxevalon kano sukero.Estis parto de la amuzo de la konstruado de la vringilokano, havantajn du lignaj tamburoj kaptita enkadron kiu, kiam movis, kaj kuriselpremis sukerkano suko, permesante infanojtrinki la buljono. La knaboj ludis imiti gepatrojVidi en la muelejo, konstruante kapuĉo kun kaproĈarpentisto helpo. Se hodiaŭa infanoj ludas en estikuracisto, instruisto aŭ ŝoforo, en la tempoj de la inĝeniecoestis la superreganta okupacio de la plantejo mastrosukero.Ankaŭ nomita ligno muelejo en la areo Cariri, latoasto kadro kun lignaj ruloj por elpremi la kanoaŭ Garapeira praktikis multe fascino inter la infanojBlanka, kiel informis Rego (1969, p. 12), kiam li vidis lateamo por la unua fojo:Mia tuta atento estis la mekanismo por la muelilo.Mi ne rimarkis ion pli. Mi turniĝis almaŝino, por la du rotativa pilkoj regulador.Tiam mi komencis vidi la sabloj superplenigas kun pakaĵojbastono, bastono kaldrono domo ...Kune la larĝa naturo de la kamparo, kun lia plantejojBastono tranĉita de riveroj, rezervujoj kaj digoj,superregis, tro multaj ene ŝercojakvo.José Lins do Rego diras al liaj ŝercoj inter infanaĝokokido graso ludo kiu konsistas ĵeti ŝtononen la akvon kaj iru get it, akompanita per jenaverso:Kokido DikaŜi estas grasa;Ni manĝu ĝin,Lasu sxin.La kokido graso ankoraŭ ĉeestantaj en la Nordoriento, Nordo kajSudoriente, kun la sekvaj nomoj: ĉasitrezoro (São Paulo), akvo birdoj kaj kokido marrecagraso (Rio Grande do Norte), grason kokino, ankaŭ enPernambuko kaj Minas Gerais.Laŭ Rodrigues (1984, p. 223), ŝi daŭrePernambuko praktikis en 1955 jene:infanoj, en akvo, formi pivotoj pri"Majstro". Ĉi tenas en sia mano ŝtonan elektita por liagrandeco aŭ koloro, por distingi sin de aliaj. La"Majstro" kaj parolas la rado respondas:- Kokido graso!- Dika ŝi estas ...- Ni manĝas ĝin?- Lasu ŝin ...- Kio estas la plej bona kokido?La hepato aŭ titela?- La titela ...Valoras ankaŭ reliefigi iuj ludoj kies enhavo estisgenerita de faktoj, ciferoj aŭ situacioj kiujpasis la tagoj de sklaveco, la antagonismo interblanka kaj nigra. Kiel iuj ludoj taggerili ŝajnas havi ĉi karakterizo; Kapitano-de-Mato,Ligu-Nigra nigga evitis kaj Aŭgustino.Kvankam estas malfacile marki la specifan influon de la diversajetnaj originoj en tradiciaj ludoj por infanoj, GlaucusHajlo en la folkloro Montras Infanoj kaj Junularo - Glosaro -Katalogo en Prozo kaj Verso, alportas aron de kamparakolektis ĉirkaŭ 1950, nomita "Bamba". La aŭtorosupozas ke la ludo estis alportita el Afriko aŭ kreisde nigruloj ekde Etim Bamba, lingvo BumdaBamba, signifas ludo amuzo. La ludo, kies priskribone estas tre klara, estas uzi 4/2persiko putoj (iuj uzas tranĉaĵoj de senŝeligioranĝoj), spadikoj servi kiel tuto kaj tranĉiParelheiros. Paŭsi surgrunde riskoj formojŝtuparon per ŝtonoj ĵetitaj sur riskoj. Ili portas lapunktoj kiel Parelheiros progresas. La parelheiro dekiu faras la plej punktoj estas la venkinto. Estas ŝercokolektita en Rio Grande do Sul, regiono kiu havasdenseco nigra plej signifa.Manuelo Querino en La afrika raso (citita Ramos, 1954, p.238/239), komentojn kiuj sklavoj liberigitaj en Bahia, laVenkintoj aŭ pelvoj volumoj, en sia libertempo,distris ludi Aj-U, konsistanta de peco detabulo, kun dek du truojn kie metita kajUsono retiriĝis ai-, malgrandaj fruktoj plumbo,devena en Afriko kaj forta konsekvenco. Ili estis unulonga tempo sur ĉi distro.Tra ĉi tiu ekzemplo, oni scias ke videoludoj Afrikauzita de plenkreskuloj restis nigraj enBrazilo, post la fino de sklaveco.Ĉi tiu ludo, kiu estis nomita en Brazilo Aj-ú, ĉiuj prenaskredi, ke ĉi tiu estas la Wari aŭ Mancala, ludo dametrovita en diversaj partoj de la mondo. Ludo sufiĉemaljuna, praktikita de egiptaj faraonoj. La ludo ekspansiiĝispor Azio. poste al Afriko, kie arabojenkondukita iuj variantoj. La afrikaj sklavojmancalas transportita al la Antiloj kaj Surinamo(Grunfeld, 1979, p. 20). Estas tre verŝajne, ke, kune kun laNigraj sklavoj venis la praktiko de ludi la Wari. Grunfeldilustraĵo alportas al la ludo: tabulo kun 12 truojKonkava enhavanta malgrandan nuksoj aŭ semoj de fruktoj.Infanoj Ludoj / Tizuko Morchida Kishimoto - Petrópolis, RJ: Voĉoj de 1993.Bildoj eldonita en Brazilo Revisited: vortoj kaj bildoj / KaroloVilhelmo Mota, Adriana López. - Sao Paulo: Eldonistino Riveroj, 1989.......

Nenhum comentário:

Postar um comentário